Anisa Lojo-Bajrić na WOBA-i: Važno je uspostaviti ekosistem za podršku razvoja žena na svim nivoima
Iako žene sve više zauzimaju mjesta u upravnim odborima, i dalje postoji veliki jaz kada je riječ o izvršnim funkcijama – manje od 10 posto globalnih CEO pozicija drže žene. Da li je region spreman za promjene?
U organizaciji Women on Boards Adria (WOBA), u sarajevskom Swissotelu 13. februara je održana konferencija pod nazivom “Uspješne žene za uspješnu regiju”, čiji je osnovni cilj osnažiti žene na liderskim pozicijama, podstaći implementaciju Evropske direktive o ženama u upravnim odborima i istaknuti ekonomske koristi rodne raznolikosti.
Na upriličenim panelima poslovni lideri, donosioci odluka i zagovornici rodne ravnopravnosti podijelili su iskustva i preporuke za unaprjeđenje zastupljenosti žena na rukovodećim pozicijama.
Jedna od učesnica panela „Žene u upravnim odborima – ključ poslovnog uspjeha i liderstva u izazovnim vremenima“ bila je i Anisa Lojo-Bajrić, v.d. izvršne direktorice za ekonomsko finansijske poslove BH Telecoma.
„Kroz napredovanje u svojoj karijeri sve manje je bilo žena-saradnica, a sve češće sam radila s muškarcima. U BH Telecomu rodna struktura se značajno mijenja kako se ide prema višim pozicijama u korist muškaraca. Važno je uspostaviti ekosistem koji će omogućiti podršku razvoju žena na svim nivoima, ne samo na dnu piramide, već i na višim pozicijama. Jednake prilike treba pružiti i muškarcima i ženama, uz podršku određenog institucionalnog okvira. U firmama koje su u vlasništvu države, entiteta, gradova i općina neophodno je osigurati rodnu ravnopravnost u upravljačkim strukturama, s minimalno 40 posto zastupljenosti jednog spola. Ključno je osigurati mehanizme koji će omogućiti promjenu“, istakla je jedina žena u Upravi BH Telecoma.
Hrabrost i odvažnost su ključne
Prema riječima Lojo-Bajrić, ključni faktori za uspješan put žena u poslovnom svijetu su: kompentencija, permanentno učenje i samoprezentacija.
„Bez kompetencije je nemoguće napredovati. Važno je konstantno ulagati u svoje znanje i sposobnosti, ne prestajati davati maksimum od sebe i osigurati vidljivost. Žene su često detaljne, analitične i predane poslu kojim se bave, ali prilikom predstavljanja svojih rezultata često nemaju dovoljno samopouzdanja. A, kada nisu vidljive, manje su šanse da budu prepoznate. Hrabrost i odvažnost su ključne, čak i kada izostaje 100 posto sigurnosti u nešto, Potrebno je preuzeti rizik i nesigurnosti popravljajti „u hodu“. Muškarci često završavaju zadatke s manje potrebe za perfekcionizmom“, naglasila je Lojo-Bajrić, savjetujući ženama da iskoriste svaku podršku koja im se nudi, bilo na poslu ili privatno.
„Moramo krenuti intenzivnije, složnije i odlučnije u promicanju žena na upravljački nivo. U BH Telecomu smo počeli mjeriti zastupljenost žena i pratiti napredak. Na top menadžment nivou zastupljenost je vrlo niska, ali na nižim nivoima menadžmenta situacija je bolja. Promovisanje važnosti rodne ravnopravnosti je ključno za uspješan poslovni proces“, zaključila je izvršna direktorica.
Kvotama do ravnopravnosti
Prema najnovijim istraživanjima, žene čine oko 23 posto članova upravnih odbora u EU. Francuska prednjači s više od 45 posto žena u upravnim odborima. Generalno, zemlje koje su uvele kvote bilježe brži napredak u postizanju rodne ravnopravnosti.
Na kraju, konferencija Women on Boards Adria nije bila samo prilika za dijalog i razmjenu iskustava već i za povezivanje s vodećim poslovnim liderima i donosiocima odluka iz cijelog regiona. Također, zaključeno je da i žene u upravnim odborima igraju ključnu ulogu u postizanju poslovnog uspjeha i inovacija.
Moja priča. BH Telecom