Obavijest za korisnike – od 1. novembra novi Katalog Cloud usluga
Od 1. novembra 2023. godine u primjeni je novi Katalog Cloud usluga BH Telecoma verzija 12.
BH Telecom u novom Katalogu Cloud usluga svojim korisnicima omogućava korištenje premium clouda, koji se između ostalog sastoji od: High Performance Computing (HPC), High performance networks (HPN), Security, Business continuity, Administracija na zahtjev, CLOUD monitoring & reporting, Cloud usluge/servisi i dr.
Cloud usluge BH Telecoma se pružaju u softverski definisanim Data Centrima (Software Defined Data Centar, tj. SDDC). SDDC je baziran na smjernicama i preporukama VMware Cloud Provider Platform – VMware Validated Design for Cloud Providers, koji je validiranu od strane VMware-a čime je BH Telecom stekao status „VMware Cloud Verified“ Cloud Service Providera u Bosni i Hercegovini.
Novi Katalog Cloud usluga BH Telecoma se sastoji od slijedećih segmenata:
• Unmanaged cloud je namijenjen korisnicima koji posjeduju potrebno znanje i iskustvo neophodno za administraciju i konfiguraciju dostupnih Cloud servisa. Unmanaged cloud uključuje veliki broj usluga, servisa i funkcionalnosti koji može ispuniti zahtjeve i potrebe većine korisnika.
• Managed cloud je namijenjen za najzahtjevnije Cloud korisnike, koji pored zahtjeva za nadzorom i administracije od strane profesionalnih zaposlenika BH Telecoma imaju zahtjeve i potrebe za kompleksnim Cloud rješenjima, uslugama i servisima. Navedeni paket je namijenjen i korisnicima koji nemaju potrebno znanje i iskustvo neophodno za administraciju i konfiguraciju Cloud servisa i/ili koji žele da im budu dostupni iskusni i profesionalni inžinjeri, zaposlenici BH Telecoma (Tehnical lead).
• Hibridni cloud u kojem korisnik može koristiti različite resurse i servise koji se odnose na korištenje HPC cloud paketa ili drugih Cloud servisa sa on-premis infrastrukturom na lokaciji korisnika ili on-premis rješenjem u sklopu Data centra BH Telecoma putem usluge Housing. Korištenje Hibridnog cloud modela, korisnici imaju mogućnost jednostavnog i brzog skaliranja potrebnih IT resursa u jednom ili više Data centra BH Telecoma.
• Hosting koji podrazumijeva Web hosting, Email hosting, Domain hosting uz mogućnost anganžmana iskusnih i profesionalnih inžinjera, zaposlenika BH Telecoma (Tehnical lead).
• Administracija na zahtjev omogućava korisnicima angažman zaposlenika BH Telecoma iz segmenta Team lead i Tehnical lead bez obzira da li imaju zakupljenu neku od usluga unutar kataloga Cloud usluga BH Telecoma.
• Private cloud podrazumijeva tehničko Cloud rješenje bazirano na infrastrukturi dedicirano isključivo za jednog korisnika. Resursi koji su zakupljeni neće biti dijeljeni sa drugim korisnicima i biti javno dostupni.
• Multicloud omogućava korisnicima integraciju različitih resursa i servisa BH Telecoma sa Cloud uslugama i servisima drugog Cloud provajdera.
Za korisnike Unmanaged i Managed cloud paketa, bit će omogućen pristup VDC-u (Virtual Data Center) – pristup online portalu putem kojeg korisnik vrši modifikaciju, aktivaciju i upravljanje Cloud resursima i servisima. Jedan od vidova zaštite identiteta i autorizacije koja je implementirana jeste dvofaktorska autentifikacija za pristup VDC portalu prilikom svakog logiranja.
Katalog Cloud usluga BH Telecoma verzija 11.0, od 11.05.2023. godine, postaje dio isteklih ponuda Cloud usluga BH Telecoma i istom se mijenja naziv u “Katalog Cloud usluga BH Telecoma, verzija 11.0, (Istekla ponuda)”. Postojećim korisnicima će biti omogućen nastavak korištenja Cloud usluga prema ugovorenim cijenama i uslovima.